Stam

Ben jij tussen de 18 en 21 jaar, heb je een eigen mening en heb je wel zin in leuke buitenlandse uitstapjes? Word dan roverscout en organiseer samen met andere jongeren je eigen kampen en activiteiten. Daarna kun je, als je wilt, doorgroeien tot vrijwilliger waarbij je andere scouts begeleidt.

De roverscoutsperiode is de laatste periode die een scout als jeugdlid bij Scouting doorbrengt. Vanaf 21 jaar is een scout namelijk geen jeugdlid meer. In deze laatste leeftijdsgroep hebben roverscouts geen begeleiding, maar een adviseur en bedenken ze zelf wat ze bij Scouting willen doen.

Ben je na het lezen van deze informatie enthousiast geworden, dan kun je altijd eerst 3x bij de scouts mee komen doen. Je kan dan kijken of je het écht leuk vindt en of je graag lid wilt worden. Wil je graag een keertje meedoen, neem dan contact op via het contactformulier. Wij zullen dan zo snel mogelijk contact met jou opnemen!